Reissupolun syyskouksessa linjattiin tulevaa vuotta

21.11.2023

Mäntyharjun Reissupolun syyskokouksessa tiistaina järjestötuvalla päätettiin ensi vuoden toiminnasta ja valittiin yhdistyksen hallituksen jäsenet ja varajäsenet vuodelle 2024. Kokoukseen osallistui vajaa kaksikymmentä yhdistyksen jäsentä.

Kokouksessa vahvistettiin toimintasuunnitelma vuodelle 2024, joka sisälsi mm. retket Seitsemisen kansallispuistoon, Orrainpolulle Savitaipaleelle, Alhon kotimuseolle ja yön yli retki Repoveden kansallispuistoon sekä vaellusmatka Liikuntamatkojen järjestämälle vaellukselle Etelä-Tiroliin, Italiaan.

Kesäkuussa ohjelmassa on myös lastenpäivä metsäleikkipuistossa sekä osallistuminen Mäntyharjun markkinoille omalla ständillä.

Lisäksi Reissupolku on mukana postilaatikkopyöräilyssä ja melonta-aktiviteeteissa ja tuomassa esille Mäntyharjun ulkoilumahdollisuuksia yhdessä liikuntatoimen kanssa.

Talvella ollaan mukana laturetkipäivässä sekä koulun erä- ja luontokerhotoiminnassa sekä kehitetään yhteistoimintaa Yhtenäiskoulun kanssa.

Talviuinti Veljesniemessä toimii tulevana vuonna entiseen tapaan ja ikäihmisten ulkoilutus on on myös mukana yhdistyksen toiminnassa samoin kuin perheliikunnan tukeminen ja kehittäminen.

Jäsenmaksuja päätettiin korottaa kahdella eurolla kaikissa jäsenyysluokissa.

Puheenjohtajana jatkaa Jorma Mäkinen ja hallituksen varsinaisina jäseninä jatkavat Susanne Lyytikäinen, Piia Mäkilä, Kimmo Miettunen ja Leena Tiikkainen ja uusina jäseninä Veikko Väkeväinen ja Anna Riittinen. Varajäseninä jatkavat Tanja Vitikainen ja Tuomo Niiranen ja toiminnantarkastajana jatkaa Pentti Hiivala ja varalla Eero Järvinen.

Perustajajäsen Taisto Lustig hyväksyttiin Reissupolun kunniajäseneksi.

Syyskokouksessa puhetta johti Helena Turkki Ristiina Rinkasta, joka  toi myös Suomen Ladun alueyhdyshenkilönä tervehdyksen Suomen Ladulta ja kävi lävitse Itä-Suomen latualueen tulevan vuoden toimintaa.