Luonto- ja eräkerhon syksyä

9.10.2023

Tänään kerhossa putsattiin keväällä puihin asennetut linnunpöntöt.

Tänään oli Reissupolun vetovuoro Yhtenäiskoulun luonto- ja eräkerhossa, jossa tutustuttiin syksyn tuloon ja tehtiin tulet Leijonakodalla. Metsäkierroksella tyhjennettiin keväällä asennetut linnunpöntöt. Kahdeksan linnunpöntön kohdalla viidestä löytyi linnunpesä, kahdesta ampiaisenpesä ja yksi oli tyhjä. Eli hyvässä käytössä ovat olleet nuo keväällä asennetut linnunpöntöt.

Tässä edessä olevalla alueella oli muutama vuosikymmen sitten urheilukenttä tiilimurskaratoineen.

Metsäkierroksella tutustuttiin siihen miten luonto valtaa ihmisen käyttämän tilan takaisin omaan käyttöönsä. Mäntyharjun vanha urheilukentän alueelta ei enää tiilimurskaratojen jälkiä juuri löydy. Muutamissa paikoissa näkyi jäänteitä vanhoista pukuhuoneista ja joistakin urheilutelineistä.

Mukaansa kotiin viemisisksi kerholaiset saivat "Myrsky ja Saana metsässä" kirjasen.

Maanantaisin pidettävässä Luonto- ja eräkerhossa vetäjinä toimivat vuoroviikoin Mäntyharjun Reissupolku, Mäntyharjun 4H-yhdistys ja Mäntyharjun seurakunta.