Aluekokousviikoloppua vietettiin Mikkelissä

1.10.2023

Suomen Ladun Itä-Suomen alueen aluekokousviikonloppua vietettiin viikonvaihteessa Mikkelissä. Mäntyharjun Reissupolusta aluekokousviikonloppuun osallistuivat puheenjohtaja Jorma Mäkinen ja retkipyöräilystä osallistujille luennoimassa käynyt Markku Sohlman

Lauantaina Etelä-Savon hyvinvointialueen palopäällikkö Isto Heikkinen piti koulutuksen tapahtumien turvallisuuskoulutuksesta ja samalla tutustuttiin Etelä-Savon pelastuslaitoksen toimintaan.

Iltapäivällä tehtiin kävelyretki Urpolan luontopolulle, jonka jälkeen Mikkelin Ladun puheenjohtaja Anja Marttila, Suomen Ladun hallituksen jäsen Heino Lipsanen ja alueyhdyshenkilö Helena Turkki kävivät lävitse latualueen ajankohtaisia asioita.

Ohjelmassa oli myös tutustuminen retkipyöräilyyn, jossa Markku Sohlman kävi lävitse retkipyöräilyn perusteita ja kokemuksiaan runsaan kahden kuukauden fillarireissulta Intiasta.

Illanvieton ohjelmassa oli vapaamuotoista jutustelua niin sisällä kuin telttasaunan lauteilla majapaikan pihassa. Illan musiikillisesta annista vastasivat Jorma Mäkinen ja Elina Jylhä.

Sunnuntaina tehtiin aamukävely Heino Lipsasen johdolla, jonka jälkeen oli vuorossa Itä-Suomen latualueen aluekokous. Aluekokouksessa asiantuntijana oli mukana Lotta Vuorela Suomen Ladun yhdistyspalveluista.

Kuvakooste aluekokousviinkolpun tunnelmista löytyy TÄSTÄ LINKISTÄ.